Beweegtips voor thuis

We weten allemaal dat bewegen gezond is en dat je er fit van wordt. Maar hoe zorg je er voor dat je fit blijft? Dat kan al met kleine oefeningen die je thuis kan doen. Onze beweegcoach vertelt welke oefeningen dat zijn.

Bijna-zit en weer staan

Ga voor een stoel staan met de achterkant van de benen tegen de zitting. Kijk recht vooruit en focus op één punt. Doe alsof je gaat zitten, als je bijna zit, ga dan weer staan. Herhaal dit 5 keer, rust en herhaal 2 keer.

Knieheffen

Ga staan en til uw been in een hoek van 90 graden op. En zet de voet weer op de grond. Herhaal dit 5 keer, rust en herhaal 2 keer.

Gewicht heffen

Neem twee flesjes van een halve liter. Hou in beide handen één flesje. Duw de ellebogen in je zij. Buig je armen en breng je handen naar je schouders. Breng nu de armen gestrekt zijwaarts omhoog. Niet verder dan je schouders! Herhaal dit 8 keer, rust en herhaal 2 keer.

Appels plukken

Sta stevig op twee benen (of zittend stevig met de voeten op de grond). Strek één arm helemaal omhoog richting het plafond. Kijk naar voren en maak je helemaal lang. Hou dit 3 tellen vast en wissel van arm. Herhaal dit 6 keer, rust en herhaal 3 keer.

Hand- en vingeroefeningen

Maak een vuist en open de handen weer. Herhaal dit 5 keer. Raak met alle vingers één voor één de duim aan. Herhaal dit 5 keer. Draai met de hand/pols 5 keer linksom en 5 keer rechtsom.

Terug naar Meedoen aan de Maas